Limba/Language: RO EN
  Resurse Gratis | Mirela Minciu (Gilca) -Consultant /Trainer/ Evaluator | Contact | Testimoniale | Operatiuni Speciale, Intelligence, Avertizari de Integritate, Securitate Globala | Blog Mirela Minciu (Gilca)
Cauta:

Profilul de personalitate | Pasat 2000 Test abilitati comerciale | Test de inteligenta

 

 

A. TESTE DE ABILITATI

PERSONALITATEA, INTELIGENTA, APTITUDINILE SI COMPETENTELE

 LA LOCUL DE MUNCA / LA SCOALA / IN FAMILIE / IN ORGANIZATIE

pentru adulti, copii, tineri

 

  

De ce ne intelegem cu anumite persoane dar cu altele nu? De ce ceea ce este important pentru noi nu este important pentru toata lumea? De ce unii suntem punctuali si altii nu? De ce este important sa stiu ce fel de membru in echipa sunt? De ce pot vinde unor clienti usor sau de ce pot convinge usor doar anumiti colegi?

 

Asadar, CE NE FACE ATAT DE DIFERITI? Personalitatea? Comportamentele? Aptitudinile? Competentele?

Voi incerca sa ”pictez” un raspuns usor de inteles (desi unii dintre dvs. stiti foarte multe despre acest domeniu):

Imaginati-va un iceberg - el este competenta (de exemplu comunicarea – unii suntem mai comunicativi dar altii nu, unii spunem raspicat un lucru iar ceilalti povestim cu entuziasm sau doar daca avem fapte concrete care sa sustinem cee ace spunem) – asadar, in partea subacvatica a icebergului sunt trasaturile de personalitate si abilitatile iar deasupra sunt comportamentele vizibile. Daca ne uitam sub apa, vom sti daca avem abilitati sau nu dar nu vom sti exact cum se manifesta in organizatie sau familie – insa putem intui. Daca ne uitam doar la partea de sus a icebergului, la comportamentele vizibile, nu stim ce se intampla cu acea persoana in situatii de stres sau daca schimbam putin contextul.

De aceea, atunci cand avem proiecte in care este nevoie de predictie (ca de exemplu in proiecte de recrutare sau de identificare potential sau talent management) cautam sa analizam…icebergul (si trasaturile de baza, si ceea ce se manifesta in diferite contexte ). Sub apa, se afla trasaturile de personalitate - ele stau la baza competentei si comportamentelor vizibile arata daca acea persoana are sau nu potentialul respectiv dat de  trasatura de personalitate).  

Daca obiectivul nostru este sa dezvoltam comportamente adaptate pentru diferite contexte (de comunicare, de vanzare, de conducere echipe, de management al timpului, de a fi membru in echipa s.a) atunci propun sa utilizam un instrument care identifica stilul personal versus alte stiluri. Si astfel putem intelege ce putem adapta sau dezvolta astfel incat sa ne crestem succesul si influenta.

Daca obiectivul nostru este sa identificam aptitudinile pe care noi sau altcineva le are, atunci selectam fie un test de aptitudini generale (se mai numesc si teste de inteligenta) fie selectam un test adaptat unei abilitati anume (atentie concentrate sau distributiva, abilitati comerciale, etc). In multe cazuri propunem teste de inteligenta deoarece studii psihologice au demonstrat faptul ca inteligenta este cel mai bun predictor de performanta la locul de munca (pentru ca inteligenta ne arata cat de usor invatam din experientele noastre sau ale altora, cat si cum gasim solutii la problemele cu care ne confruntam etc). Iar inteligenta poate fi si ea verbala, matematica, non-verbala, putem identifica modul in care procesam informatii mai usor (gasim solutii mai usor daca am mai trecut prin situatii similarea sau poate construim solutii mixand informatii din experientele anterioare diferite etc.)

Daca obiectivul nostru este relationat cu consilierea vocationala sau consilierea in cariera atunci trebuie sa aflam cat mai multe despre personalitate, aptitudini si competente, valori pentru a descopericare domeniu este interesant si potrivit persoanei in consiliere ci nu ce materii ii plac, eventual, unui tanar aflat in fata aplicarii pentru studii superioare.

Asadar, putem evalua:

- trasaturi de personalitate (si vedem tendinta) - utilizare teste personalitate

- aptitudini - si aici putem folosi test de personalitate si test de inteligenta si/sau teste de aptitudini specifice

- competente (si evaluam competente - unde avem o analiza si un grad de predictie mai ridicat) si putem utiliza mai multe mixuri de probe si anume:

            - test personalitate + test inteligenta (pentru a evalua aptitudini mentale, in conditiile in care testele de inteligenta sunt cele mai predictive pentru performanta la locul de munca) + interviu comportamental bazat pe competente  sau

            - assessment center (are cel mai ridicat grad de predictie) in care, putem insera test de personalitate, interviu comportamental si 1-2 probe de tip job simulation (joc de rol / studii de caz) pentru a vedea manifestarea trasaturilor de personalitate si comportamente in situatii similare jobului.

 Va invitam sa vizualizati o parte din rapoartele demo ale testelor psihometrice pe care le utilizam dar, daca va doriti sa apelati la servicii de Assessment Center, de Consiliere in Cariera sau alte Testari va asteptam la telefon sau email.

 

TESTAREA PSIHOLOGICA SI APTITUDINALA


Ce urmareste testarea psihologica?

  • Identificarea profilului de personalitate
  • Identificarea tipului de aptitudini inteligenta
  • Potentialul de leadership
  • Abilitatile de vanzare
  • Cuantificarea inteligentei emotionale
  • Predilectia spre sofat periculos
  • Motivatiile
  • Creativitatea
  • Rezistenta la stres
  • Orientarea vocationala                                                                         Raport Demo

 De ce este necesara testarea psihologica?

  • Pentru o selectie obiectiva a candidatilor
  • Pentru identificarea profilului ideal potrivit unui post in compania dvs.
  • Pentru eficientizarea echipei
  • Pentru crearea planului de cariera
  • Pentru identificarea potentialului
  • Pentru identificarea si aplanarea zonelor de conflict dintr-o echipa

Cat de corecte sunt rezultatele?

  • Toate testele utilizate de Dekon sunt:
    • Avizate de Colegiul Psihologilor din Romania
    • Sunt etalonate si adaptate populatiei din tara noastra
  • Rezultatele testelor sunt corelate cu observatiile asupra comportamentelor

Cum se administreaza testele?

  • Toate testele (mai putin cel de inteligenta) se pot completa on-line (de acasa, de la serviciu etc)
  • Testul de inteligenta se administreaza numai creion-hartie in fata consultantului Dekon
  • Durata testelor variaza
 
Ce se obtine in urma testelor?
  • Informatii relevante referitoare la aspectele testate
  • Observatii referitoare la punctele forte si cele slabe in potrivirea cu un anumit post
  • Gradul de potrivire cu un profil ideal pentru jobul si compania client

Teste psihometrice din portofoliu (lista este orientativa, largim in permanenta portofoliul de instrumente):

Teste de personalitate: Neo FFI, CPI 260, Neo PiR,

Teste de Aptitudini si abilitati: MAB II (inteligenta), GAMA (Inteligenta), PASAT (abilitati comerciale)

Teste de Stres si Wellbeing: JSS, SWS, ASSET

Teste de Inteligenta Emotionala: EQ-i, MSCEIT

Teste de Evaluarea Motivatiei: AMI, TOM

 Vezi oferta

 Alte instrumente HR de evaluare si diagnoza a organizatilor si abilitatilor angajatilor.

 

_____________________

 

B. EVALUARE 180 / 360 sau ASSESSMENT CENTER ?

 


Ce este un Assessment? Ce este un Assesssment Center?

Assessment = evaluare.

Un assessment este o evaluare sau testare si il realizam pentru a identifica anumite trasaturi sau pentru a evalua anumite comportamente utilizand un test (un test de personalizate, un test comportamental, un test de inteligenta, un test 180 sau 360 grade). Aplicarea testului se poate face fata-in-fata cu evaluatorul, prin metoda scrisa (creion-hartie) sau on-line.

Un Assessment Center este Evaluare Complexa sau, il mai gasim tradus ca Centru de Evaluare. 

In cadrul unui Assessment Center, o comisie (formata din cel putin 2 evaluatori) analizeaza si identifica si evalueaza predictorii ce stau la baza performantei persoanei respective sau ocupantilor unui tip de job intr-o companie. In pregatirea si derularea unui Centru de Evaluare (Assessment Center) cuvantul de baza este ”multi”: mai multi evaluatori (nu doar unul) evalueaza mai multe trasaturi / competente (maxim 7) prin mai multe metode (role play, exercitii de grup, exercitii situationale, interviuri comportamentale bazate pe cometente, exercitii in-tray, teste de personalitate, teste de inteligenta etc).

 

De ce este util un Assessment Center? Dar un Assessment, o Evaluare?

Oamenii si organizatiile si-au dorit din totdeauna sa ... prevada viitorul. Organizatiile, orientate catre profit si dezvoltare isi doresc oameni performanti. Implicit managerii de top isi doresc ca in echipa lor sa fie angajati cu performante ridicate. Dar ce determina performanta? Doar drive-ul intern, motivatia interna sau externa a oamenilor? Inteligenta? Cunostintele? Competentele? Ce anume? De fapt, pe foarte scurt spus, performanta depinde de competentele, abilitatile si cunostintele angajatilor dar si de mediul organizational (obiective, climat, etc).

Raspunsul la aceste intrebari nu, nu se afla la ghicitori in stele! Raspunsul la aceste intrebari se formuleaza datorita stiintei, datorita psihologiei, psihologiei organizationale si cercetarilor in management. La nivel international, o serie de cercetari stiintifice in psihologie au dus la crearea de instrumente (teste, probe), la crearea de metode stiintifice, de metodologii si au fost create si o serie de organisme care impun principii de buna practica (ITC - International Test Comission, APA - American Psychological Association, EAWOP - European Association of Work and Organizational Psychology).

Un Assessment (o evaluare, o testare) isi propune sa evalueze trasaturile (acele tendinte ca sunt in personalitatea noastra, in motivatii, inteligenta etc) sau comportamentele (ceea ce se observa de catre ceilalti).

Un Assessment Center (un centru de evaluare, o evaluare complexa) isi propune sa evalueze competente (adica acele trasaturi care au si o parte inascuta, si o parte educata si mai mult) si atitudini. Iata cateva exemple de competente si atitudini: comunicarea, orientarea catre rezultate, capacitatea de analiza si de luare a deciziilor, leadership (lidersip), planificare si organizare, invatarea continua, etc.

Dar, inca o data, de ce este utila o evaluare / o testare / un Assessement (o evaluare)? Este util deoarece, utilizand teste construite pe metode stiintifice solide, cu studii de validitate, de predictie si longitudinale (pe mai multi ani), putem identifica trasaturile de personalitate, nivelul de inteligenta (abilitatea mentala generala - care este si cel mai bun predictor de performanta daca este testata ea, singura), abilitati de leadership, stiluri de vanzare, de managementul timpului etc.

De ce util un Assessment Center? Pentru ca, utilizand mai multi evaluatori (minim 2), analizand mai multe competente, utilizand mai multe metode de evaluare a acelorasi competente (atat metode de tip teste psihometrice cat si de tipul job-simulation), realizand analiza datelor cu ajutorul metodologii de assessment center si statistic validate stiintific, la nivel international, creste gradul de predictie si creste predictia incrementala. 

 

Cand este recomandat un Assessment Center? Cand este utila o Evaluare?

Recomandam Assessment Center in proiecte de selectie in vederea recrutarii sau avansarii, in proiectele de talent management, in proiectele de de identificare a nevoilor de dezvoltare (development center). In orice proiecte in care nevoia de predictie ridicata este necesara. 

Recomandam Assessment / Evaluare / Testare - in proiecte de recrutare si selectie (atunci cand informatiile din teste se vor corela cu cele din interviu si observatie), in proiecte de consiliere vocationala, in identificarea nevoilor de dezvoltare pe o anumita competenta.

 

Care sunt etapele in crearea unui Assessment Center?

Etapele de mai jos sunt strict informative (ele pot suferi modificari in functie de contextul / clientul nostru):

  • Stabilirea obiectivului proiectului de Evaluare / Assessment Center
  • Analiza contextului companiei, realizarea analizei muncii (Job Analysis)
  • Identificarea criteriilor ce predictorilor ce vor fi analizati in proiect
  • Crearea unei matrici de evaluare
  • Identificarea probelor adecvate proiectului (selectam dintr-un portofoliu de teste psihometrice si simulari de business, colectii de exercitii pe care le avem in portofoliu, cream sau identificam pe piata d einstrumente cele mai relevante probe) si integrarea lor in metodologia de evaluare.
  • Instruirea evaluatorilor in vederea calibrarii si informarii asupra criteriilor urmarite in procesul de evaluare
  • Derularea sesiunilor de evaluare cu participantii
  • Interpretarea datelor
  • Elaborarea rapoartelor individuale
  • Elaborarea rapoartelor sintetice
  • Feedback catre participanti - in vederea constientizarii rezultatelor si dezvoltarii
  • Feedback catre management - in vederea prezentarii rezultatelor evaluarii si integrarii acestora in programele de resurse umane / de dezvoltare organizationala

 

Exemple de predictori (competente, abilitati, aptitudini) ce pot fi analizati in Assessment Center

Pentru TOP Management / Senior Management

Top Managerii au responsabilitatea de a dezvolta un business sau de a-i creste sansele de supravietuire pe piata.

Competentele obligatorii sunt: abilitatea de a lucra in echipa, orientarea catre propria dezvoltare lor si dezvoltarea celor din jur, adaptabilitate, managementul schimbarii, gandire conceptuala si inovatie, gandire analitica, orientare catre rezultate, capacitate de planificare si luare a deciziilor, etica si integritate, intelegere si orientare comerciala si financiara, gandire strategica, abilitati de comunicare si influentare.

Middle Management

Competente obligatorii: comunicare, orientare catre dezvoltarea lor si celor din jur, etica si integritate, motivatie, planificare si organizare, constrirea relatiilor, lucru in echipa.

Competente optionale: adaptabilitate si managementul schimbarii, gandire analitica, intelegere si orientare comerciala si financiara, orientare catre clienti, orientare catre rezultate, influenta, inovatie / gandire creativa, lidershp si capacitatea de a-i influenta pe ceilalti, gandire strategica, time management (managementul timpului).

Reprezentanti de vanzare

Competente obligatorii:  orientare catre rezultate, rezilienta, integritate si etica, intelegere si orientare comerciala si financiara, orientare catre client, construirea relatiilor, abilitati de influentare, abilitati de vanzare, managementul timpului, comunicare, planificare si organizare.

Competente optionale: lucru in echipa, orientare catre dezvoltarea proprie si a celor din jur, inovatie / gandire creativa, adaptabilitate / managementul schimbarii.

 

Instrumente si exercitii de evaluare

Simulari, exercitii de rol, in-tray, teste psihometrice - avem un portofoliu bogat de instrumente (pe unele dintre acestea le gasiti pe banda verde (resurse de training si assessment) sau in sectiunea free din acest site, insa, pentru fiecare compteneta portofoliul nostru si al partenerilor nostri este suficient de bogat astfel incat fiecare proiect sa fie customizat, adaptat, construit pe metodologii si metode valide.

Solicitati acum oferta de Assessment Center / Testare sau doar de Instrumente de evaluare pentru proiectele dvs.

 

ASSESSMENT ONLINE - Individual

ASSESSMENT ONLINE / OFFLINE - pentru Organizatii / Grupuri

 

     ASSESSMENT ONLINE - Individual

Probabil vreti sa va cunoasteti sau sa aflati mai multe despre abilitatile dvs. Sau poate vreti sa incepeti sa va dezvoltati abilitatile si atunci primul pas este sa identificati punctele forte si punctele care trebuie imbunatatite. Puteti alege dintr-o gama larga de evaluari online, creion-hartie sau teste psihometrice care va pot ajuta sa obtineti o perspectiva valoroasa asupra dvs., sa faceti progrese aferent obiectivelor de cariera, și sa va imbunatatitit performanta la locul de munca sau sa luati o decizie referitoare la cariera dvs.

EVALUARILE DEKON HR ONLINE / OFFLINE ajuta dezvoltarea profesionala in urmatoarele arii (da nu numai):

  • Ascultare
  • Comunicare
  • Coaching
  • Influență
  • Inteligenta
  • Inteligenta Emotionala
  • Leadership
  • Negociere
  • Personalitate
  • Vanzare si abilitati comerciale
  • Management / Supervizare
  • Managementul timpului
  • Managementul schimbării
  • Orientare in cariera

Cuprinzatoare si usor de utilizat, fiecare evaluare on-line  sau test include un raport personalizat care va ofera toate informatiile si va ajuta sa va creati un plan de actiune care sa inspire dezvoltarea si schimbarea de durata.

Accesati AICI Oferta de Assessment / Evaluari  / Teste DEKON

Beneficiile evaluarilor online:

  • Capacitatea de a finaliza evaluarea din orice locație, în orice moment,
  • Notare automată și rezultate in maxim 2 zile lucratoare
  • Rapoarte de interpretare personalizate in limba romana sau engleza (se va mentiona de la inceput - tarifele pot varia)
  • Confidentialitatea rezultatelor
  • Discount la workshop-urile DEKON ce au scop dezvoltarea abilitatilor evaluate de dvs.

Modalitati achizitie  / completare assessment individual:

  1. Analizati Oferta de Assessment si alegeti testul dorit 
  2. Transmiteti mail la office@dekon.biz cu testul pe care doriti sa il aplicati si versiunea sa (romana / engleza)
  3. Echipa DEKON va transmite factura si detaliile aplicarii
  4. Achitati contravaloarea evaluarii conform facturii primite
  5. In ziua confirmarii platii veti primi pe e-mail invitatia de completare test / chestionarul 
  6. In maxim 2 zile de la completare primiti raportul dvs. pe e-mail

 

ASSESSMENT ONLINE / OFFLINE - pentru Organizatii / Grupuri

Instrumentele noastre de evaluare si testare psihometrica a bilitatilor, fie ca se aplica online sau offline va ajuta cu usurinta sa identificati toate punctele forte si slabe ale angajatilor actuali sau potentiali. Fie ca sunteti in cautarea capacitatilor unui lider adevarat in cadrul unui grup, sau vreti doar sa introduceti un filtru de soft skills (comunicare, leadership, negociere etc.) pentru potentialii angajati -  puteți conta pe fiecare evaluare DEKON a competentelor angajatilor realizate Online, Offline sau prin metode complexe - de ASSESSMENT CENTER.

Daca sunteti Trainer sau Manager veti obtine cu ajutorul aplicarii de TESTE si ASSESSMENT ONLINE:

  • Distribuirea  instantanee de evaluari / teste pshometrice de abilitati catre un publicul dvs.  
  • Centralizarea colectarea si gestionarea datelor
  • Gestionarea si urmarirea progresului participantilor si completarea de instrumente
  • Printarea rezultatelor la cerere
  • Beneficii in instruirea angajațilorsi anume: 
    • 24/7 acces la un cont personal securizat
    • Abilitatea de a finaliza evaluarile din orice locatie, in orice moment
    • Rapoarte de interpretare personalizate

Centrul de Evaluare DEKON faciliteaza aplicarea de teste si evaluari in toate proiectele dvs. (de training, de selectie si recrutare, de screening) ușor și eficient.

Daca veti utiliza aplicarea Online DEKON puteti crea de noi proiecte si studii, puteti primi actualizari instant ale progreselor participantilor, puteti trimite invitații la noi participanți, puteti seta memento-uri, și gestiona toate activitațile dintr-o simpla interfata, simplificat. Sau puteti sa ne delegati pe noi sa facem acest lucru pentru dvs.  Instrumentele noastre de evaluare a  angajatilor au fost concepute pentru a fi accesibile pentru toate tipurile de angajati si suntem mereu disponibili pentru a raspunde la orice intrebari care ar putea aparea pe parcursul procesului.


Newsletter

Completeaza aici adresa ta de e-mail. De la noi vei primi doar oferte si noutati, nu vom folosi adresa ta in alte scopuri.

Resurse De Training

Business Games - Jocuri de invatare
PSIHOLOGIA VANZARILOR IN TURISM, HORECA si SERVICII - Autor & Trainer Mirela Minciu
INTELIGENTA EMOTIONALA: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
MANAGEMENTUL CONFLICTELOR SI AL STRESULUI: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
DIVERSITATEA SI HARTUIREA:cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
ACADEMIA NATO: CURSURI PENTRU MILITARI, CIVILI, PRESA, COMANDANTI, MANAGERI, OPERATIVI, INTELLIGENCE, TEHNOLOGII, INGINERI, LOGISTICA
MANAGEMENTUL TIMPULUI: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
TEAM BUILDING: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
MANAGEMENTUL SCHIMBARII: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
MANAGEMENT DE PROIECT: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
ANALIZA, LUARE DECIZII, REZOLVARE PROBLEME: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
EVALUAREA SI DEZVOLTAREA PERFORMANTEI: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
VANZARE: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
LEADERSHIP si MANAGEMENT: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
COMUNICARE: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
DEZVOLTARE ORGANIZATIONALA: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
CUSTOMER SERVICE: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
NEGOCIERE: kituri, resurse, cursuri, teste, activitati, jocuri
CREATIVITATE SI INOVATIE: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
COACHING: cursuri, exercitii, evaluari, kituri, resurse, teste, activitati, jocuri
Evaluari de selectie, competente si instrumente HR (180, 360 grade)
Exercitii pentru Evaluare si Training
Simulari, Situatii, Scenarii de Business (28)
Presa
Arhiva Evenimente, Cursuri, Coaching
DEKON a devenit partener HRDQ
Copyright © 2010 Dekon.biz